Heartburn Rawatan Utama - 4 Pemulihan Itu Kerja

Heartburn Rawatan Utama - 4 Pemulihan Itu Kerja

Terdapat ramai orang yang mengalami rasa bahang di dada dengan kerap. Ini dipanggil pedih ulu hati dan ia disebabkan oleh beberapa faktor. Sebab-sebab yang paling biasa untuk keadaan ini adalah obesiti, makan makanan yang besar, pemakanan yang tidak sihat, merokok dan tekanan. Terdapat banyak preskripsi, di kaunter dan penawar semula jadi untuk keadaan ini. Semula jadi, rawatan rumah boleh dengan mudah digunakan dan sama-sama berkesan sebagai preskripsi atau ubat-ubatan OTC. Cuba beberapa remedi yang berikut diterangkan secara ringkas di bawah dan memilih rawatan di rumah pedih ulu hati yang sesuai dengan anda yang terbaik.

Pengambilan jus lidah buaya menyembuhkan saluran usus dan memberikan kelegaan segera kepada mana-mana orang yang menghidap refluks asid. Satu lagi rawatan di rumah adalah untuk mengambil dua atau tiga kentang mentah, jangan kulit mereka dan membuat jus yang keluar dari mereka. Minum mentah jus, ia agak hambar dan tawar jadi sesetengah orang mengesyorkan mencampurkannya dengan jus lain tetapi bagi saya ia adalah jenis tidak produktif dan rasa adalah benar-benar tidak semua yang buruk.

Minum teh chamomile selepas makan juga mengurangkan masalah ini sebahagian besarnya. Ini juga membantu dalam mengurangkan kerengsaan esophageal. Satu lagi rawatan pedih ulu hati rumah adalah untuk campuran satu sudu mustard dengan segelas separuh daripada air dan minum, bagi saya ini rasa lebih teruk daripada kentang mentah tetapi ia berfungsi. Semua ubat-ubatan ini adalah sangat mudah, kos rendah dan berkesan untuk digunakan. Di samping itu tidak ada rawatan ini menyebabkan kesan-kesan sampingan dan sebahagian besar daripada mereka menyediakan berhampiran bantuan segera.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar