Sakit Belakang Rendah dan Chiropractic

Sakit Belakang Rendah dan Chiropractic

Beberapa ketika yang lalu saya terpaksa berjalan kaki pesakit ke klinik saya meminta rawatan kiropraktik untuk sakit belakang yang lebih rendah. Dia membongkok lebih 30 darjah dari pinggang dan mengalami kesakitan yang teruk. Beliau berkata, "Saya mempunyai masalah berdiri serta duduk. Saya tidak dapat melakukan aktiviti harian saya dan saya sakit yang amat sangat. Bolehkah anda membantu saya?" Ini adalah senario biasa di pejabat saya sekarang hari dengan lebih banyak dan lebih ramai pesakit yang menghadapi sakit belakang yang lebih rendah. Secara umumnya pesakit tidak mempunyai idea tentang punca sakit belakang mereka. Kadang-kadang walaupun sakit telah maju cukup dan mempengaruhi sistem saraf yang mengakibatkan sakit saraf sciatica.

Bahagian belakang yang lebih rendah dalam tubuh manusia membawa banyak tanggungjawab. Ia adalah pusat sistem rangka dan menanggung banyak berat badan terutamanya apabila mengangkat tidak dilaksanakan dengan betul. Itulah sebab mengapa ramai orang kerap mengalami sakit boleh disebabkan kerana pelbagai sebab seperti postur yang lemah, senaman berat, apa-apa jenis sukan dan kecederaan kemalangan atau mengangkat jumlah yang berlebihan berat badan. Umur juga memainkan peranan penting dalam kesihatan. Beberapa gejala sakit belakang yang lebih rendah termasuk sensasi terbakar, kesakitan, kekakuan dan otot kejang.

Biasanya orang mendapatkan bantuan daripada sakit pinggang selepas beberapa minggu penjagaan diri. Tetapi jika anda mengalami kerap sakit yang tidak dilepaskan walaupun selepas beberapa minggu daripada masa untuk mendapatkan rawatan perubatan. Rawatan kiropraktik adalah salah satu cara yang ideal yang menyediakan bantuan yang berkesan daripada rawatan kiropraktik.

Chiropractic memberikan kelegaan segera dari sakit belakang yang lebih rendah tanpa sebarang pembedahan atau ubat. Ia termasuk pelbagai teknik untuk membetulkan anjakan cakera vertebra, membebaskan melekat bersama tulang belakang dan membetulkan salah jajaran tulang belakang. Garis panduan kebangsaan bagi rawatan mengesyorkan manipulasi tulang belakang termasuk kiropraktik sebagai rawatan yang sistematik bagi kes-kes yang teruk dan tidak rumit daripada sakit pinggang.

Bagi mereka yang mempunyai kecederaan kecil di belakang, penjagaan Chiropractic akan menjadi rawatan ideal. Ia adalah salah satu kaedah yang paling popular rawatan kiropraktik dipanggil pelarasan atau manipulasi. Ia terdiri daripada chiropractor memohon kuasa lembut untuk sendi dan menolak di luar julat yang kerap gerakan. Manipulasi menyesuaikan tulang belakang dengan betul dan mengurangkan kesakitan yang lebih rendah adalah kerana tulang belakang juling.

Penjagaan kiropraktik dari chiropractor berlesen dan terlatih boleh menjadi sangat berkesan untuk melegakan kesakitan. Ia adalah satu bentuk yang selamat, berkesan, dan mampu rawatan. Ia mempunyai sejarah kejayaan daripada menyediakan kelegaan daripada sakit belakang apabila semua kaedah lain gagal berbuat demikian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar