Ketiak peluh - Cara Berkesan Merawat ketiak peluh berlebihan

Ketiak peluh - Cara Berkesan Merawat ketiak peluh berlebihan

Peluh ketiak boleh menjadi beban psikologi / tekanan yang sangat besar. Di Amerika Syarikat sahaja, terdapat kira-kira 8 juta orang yang mengalami peluh ketiak berlebihan dikenali di kalangan perubatan sebagai axillary hiperhidrosis.

Bagi orang-orang yang mengalami keadaan perubatan ini ia sering sukar untuk menjelaskan kepada orang lain masalah mereka. Bimbang mereka yang paling besar adalah bahawa orang-orang akan berfikir bahawa mereka mempunyai kebersihan diri yang tidak baik.

Nasib baik ada ubat untuk merawat peluh ketiak berlebihan. Kami meluas boleh membahagikan mereka kepada dua kategori:

Ubat-ubatan yang menyembuhkan punca kepada masalah ini

Salah satu sebab yang paling besar bagi meningkat peluh ketiak adalah tekanan yang kita ada untuk bertahan dalam kehidupan seharian kita. Jika kita berjaya mengurangkan tekanan pada badan kita, kita akan juga dapat mengurangkan peluh ketiak. Untuk ke punca kita perlu menggunakan pendekatan yang lebih "asli / sihat".

Diet kita memainkan peranan utama dalam usaha kami membanteras berpeluh. Jika kita sentiasa mendorong makanan ringan ke dalam badan kita, kita tidak boleh mengharapkan ia berfungsi dengan baik. Beberapa kerosakan akan berlaku. Membersihkan diet anda boleh menjadi perkara yang paling penting yang anda boleh lakukan untuk mengurangkan berpeluh ketiak anda.

Kedua dalam senarai itu adalah air. Air adalah cecair hidup dan dengan itu kita mengawal suhu dalaman kita. Jika kita mengalami dehidrasi suhu dalaman kita menimbulkan sekali gus mendorong kelenjar peluh untuk menghasilkan peluh lagi. Kami perlu minum banyak air untuk menjaga diri kita sejuk. Berapa banyak air yang anda perlukan setiap hari? Taip "kalkulator penghidratan" ke dalam Google untuk mengetahui.

Ketiga dalam senarai kami adalah kebersihan diri. Kepentingan mandi dan penggunaan sabun anti-bakteria tidak boleh ditekankan cukup. Berbau busuk dari ketiak kami sedang dihasilkan oleh bakteria yang tinggal di sana. Apabila kita berpeluh, kita tidak termasuk asid lemak di mana bakteria ini memberi makan dan hasilnya, mereka menghasilkan gas yang berbau. Mencukur rambut ketiak kami juga merupakan idea yang sangat baik. Sebagai bonus tambahan, mandi adalah pelega tekanan yang besar.

Ubat-ubatan yang menyembuhkan gejala

Sebaliknya kita mempunyai pendekatan yang lebih "agresif" dalam merawat peluh ketiak berlebihan. Saya tidak akan bercakap banyak tentang mereka kerana mereka hanya merawat gejala-gejala, bukan punca sebenar masalah ini. Pasti mereka membantu mengurangkan peluh ketiak tetapi mereka semua penyelesaian jangka pendek kepada masalah jangka panjang

Terdapat banyak ubat-ubatan "agresif" untuk dipilih. Anda perlu over-the-counter antiperspirants suntikan botox. Saya tidak mahu menyebut pembedahan. Pada pendapat saya mereka dibenarkan untuk digunakan hanya jika, anda cuba untuk merawat punca masalah dan gagal.

Hati-hati dengan jenis ini penyelesaian kerana ia adalah mungkin untuk mendapatkan beberapa kesan sampingan.

Adakah anda sedar kini betapa pentingnya ubat semula jadi untuk peluh ketiak berlebihan? Adakah anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang rawatan praktikal dan unik yang secara kekal menghilangkan masalah peluh ketiak anda - secara semulajadi dan tanpa kesan sampingan?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar