Sweat Remedy - Laman Utama Rawatan Hiperhidrosis Klinikal

Sweat Remedy - Laman Utama Rawatan Hiperhidrosis Klinikal

Berpeluh adalah satu proses semula jadi yang mana badan manusia melemparkan keluar toksin dan bahan kimia yang berbahaya melalui liang-liang kulit. Walau bagaimanapun peluh berlebihan boleh menjadi masalah. Melainkan jika dirawat dengan ubat peluh ia boleh menjejaskan kehidupan sosial yang normal, kerana masalah ini walaupun berjabat tangan boleh memalukan dan seseorang mungkin terpaksa memakai pakaian yang meliputi walaupun dalam cuaca panas untuk menyembunyikannya. Keadaan ini juga dikenali sebagai hyperhydrosis. Faktor-faktor yang berbeza seperti tekanan, penyakit kencing manis, gout, gula darah rendah, putus haid dan kehamilan membawa kepada masalah ini.

Peluh berlebihan boleh dirawat dengan menggunakan ditetapkan atau lebih ubat-ubatan kaunter dan juga prosedur klinikal seperti botox atau dengan antiperspirants mengandungi aluminium klorida hexahydrate. Suntikan botox bagaimanapun adalah rawatan terbaru dan sangat popular. Walau bagaimanapun prosedur ini adalah mahal dan mengambil masa beberapa bulan. Satu lagi rawatan yang sangat berkesan adalah iontophoresis, dalam kes ini bateri yang dikendalikan peranti digunakan untuk pasangkan liang dengan denyutan elektrik. Walau bagaimanapun kesannya adalah sementara dan perlu diulang kerap. Sebagai usaha terkini boleh memilih untuk pembedahan, di sini sebahagian daripada saraf simpatetik utama bersama-sama dengan beberapa ganglia yang mengawal berpeluh dikeluarkan.

Rawatan rumah yang menggunakan ubat-ubat herba seperti contohnya burdock dan bijaksana adalah lebih murah dan bebas daripada kesan sampingan dan sering lebih kekal dan mudah percuma. Homeopati juga semakin popular pada lewat. Seseorang yang mengalami bau masam harus cuba Acidum hydrofluoricum manakala orang yang mempunyai kaki berbau mesti menggunakan Silicea. Semua pilihan ini menyediakan ubat peluh lagi berkesan yang mudah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar