Penyembuhan Badan emosi With Music - Membawa Keamanan kepada Jantung dan Jiwa kami

Penyembuhan Badan emosi With Music - Membawa Keamanan kepada Jantung dan Jiwa kami

Apakah Badan emosi?

Bayangkan ia suka takungan mengumpul semua emosi kita ... sihat dan sebaliknya. Jika tidak ditangani dengan betul, trauma emosi dan beban boleh mula memberi kesan kepada seluruh diri kita, terjelma sebagai penyakit fizikal dan mental. Rutin mengintip ke dalam takungan emosi dan membawa kepada isu-isu ringan yang perlu sembuh dan dikeluarkan boleh membenarkan kita untuk melepaskan manifestasi negatif. Menggunakan muzik sebagai cara untuk memanfaatkan tubuh emosi boleh memberi kesan yang mendalam dan membuat proses yang lebih mudah.

Bagaimana Adakah muzik Mainkan ke dalam penyembuhan emosi?

Muzik memintas akal kita dan segera menyentuh hati kita kerana ia adalah apa-apa tetapi emosi melodi. Ini adalah benar bagi setiap genre, dari punk rock untuk klasik. Muzik mempunyai keupayaan untuk menggunakan di dalam kita tindak balas emosi dalam masa beberapa saat manakala meninggalkan kesan yang sepanjang hayat. Adakah anda pernah mendengar lagu dan serta-merta mendapati diri anda menangis atau ketawa dan mempunyai masa yang sukar menjelaskan mengapa? Muzik membuka kenangan dan mengeluarkan perasaan terlupa. Ini adalah mengapa ia boleh menjadi seperti alat yang lembut, namun kuat untuk penyembuhan emosi. Dengan serta-merta boleh membawa menyingkapkan apa yang terletak tersembunyi dalam badan emosi, membolehkan kita untuk menangani aspek-aspek diri.

Bagaimana saya Boleh Menggunakan Muzik untuk Penyembuhan Sendiri saya emosi?

Cari tempat yang sunyi dan mewujudkan suasana yang santai, selesa. Duduk di kerusi yang selesa, atau berbaring, dan pastikan anda mempunyai selimut di tangan dalam kes anda sejuk. Sebagai muzik mula bermain, menutup mata anda dan mengambil beberapa nafas dalam-dalam. Benarkan diri anda kebenaran untuk melepaskan apa-apa emosi yang tidak lagi berkhidmat kepada anda, dan mula memberi tumpuan kepada muzik.

Perhatikan apa perasaan dibawa ke fikiran antara satu sama rentak dan bunyi. Sebagai emosi dibawa ke permukaan melakukan apa yang anda rasa adalah sesuai. Ketawa dengan mereka, menangis dengan mereka, membentak mereka atau hanya menonton mereka berlalu seolah-olah anda sedang menonton filem. Tidak ada cara yang betul atau salah melepaskan takungan emosi anda. Tujuannya adalah untuk membolehkan perkara-perkara ini datang ke permukaan supaya mereka boleh dikenali, dihormati, dan melepaskan. Lebih banyak anda melakukan ini, yang lebih mendalam anda akan pergi, dan bagasi yang lebih emosi anda akan dapat untuk membongkar. Apabila anda telah selesai, memberi diri anda masa untuk mendalam sebelum menyertai semula hari anda.

Jika perkara yang datang kepada cahaya yang anda mendapati sukar untuk melepaskan, dan / atau sukar untuk berurusan dengan, sila pastikan anda bercakap dengan seseorang yang boleh membantu mengemudi anda melalui mereka dengan selamat dan positif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar