Mendefinisikan Penjagaan Pelengkap

Mendefinisikan Penjagaan Pelengkap

Apabila saya membesar, tidak ramai orang digunakan ubat-ubat herba dan kebanyakan doktor tidak percaya ia berguna dalam apa-apa bentuk cara atau bentuk. Selama bertahun-tahun, bagaimanapun, pergerakan ini telah berkembang dan kini ramai yang pernah bermuka masam di atasnya telah menyertai pasukan. Ini, pada fikiran saya, adalah satu konsep yang ideal. Berikut adalah beberapa pemain anda perlu mempunyai dalam pasukan anda.

Hanya doktor boleh mendiagnosis atau menetapkan ubat-ubatan; itulah undang-undang. Ia juga, rasa praktikal kebaikan bersama. Perubatan telah maju, dan ia mengambil masa yang lama untuk belajar tentang kemajuan ini. Terdapat beribu-ribu ubat-ubatan, dan ada yang untuk penyakit kebanyakan kita tidak pernah mendengar tentang. Mempunyai seorang doktor dalam pasukan anda adalah penting.

Seorang lagi anggota pasukan adalah seorang ahli farmasi. Doktor tahu banyak ubat-ubatan, ahli farmasi mengetahui lebih lanjut dan juga lebih menyedari interaksi. Seorang ahli farmasi yang baik akan mempunyai beberapa latihan mengenai herba, walaupun yang tidak mungkin menjadi fokus utama. Ia boleh, bagaimanapun, menghalang anda daripada komplikasi serius interaksi herba / ubat boleh menyebabkan.

Seorang pakar herba adalah penting juga. Kami telah mempunyai latihan mengenai tumbuh-tumbuhan, bahan kimia dan apa yang mereka boleh digunakan untuk. Kita tahu kaedah penyediaan, dos dan bagaimana tumbuhan bekerja (atau tidak bekerja) bersama-sama. Kita juga tahu kaedah penuaian yang betul dan yang mana herba boleh ditukar ganti dengan orang lain jika keputusan masalah.

Terdapat banyak ahli pasukan lain yang anda mungkin mahu pertimbangkan. Aromaterapi adalah satu trend yang semakin meningkat, dan seolah-olah menjadi sangat berguna. Akupunktur dan akutekanan kedua-duanya baru muncul ke dalam perubatan arus perdana, dan ada pasti akan banyak lagi.

Perkara yang paling penting untuk diingati ialah bahawa ia mengambil satu pasukan, dan anda adalah sebahagian besar daripadanya. Komunikasi antara ahli pasukan anda adalah penting, dan anda mungkin perlu melakukan beberapa berkomunikasi itu. Ini adalah lebih penting jika doktor dan pakar herba anda tidak mempunyai hubungan antara satu sama lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar