Khasiat Makanan Tambahan

Khasiat Makanan Tambahan

Penawar ubat herba dan pelbagai ubat semula jadi lain dikatakan menyembuhkan semua perkara gejala tanpa menggunakan preskripsi. Tetapi adakah mereka yang berkesan? Dan adakah ia selamat?

Peguambela Dan Lawan

Pelbagai kumpulan telah berhujah dan menentang suplemen ini selama beberapa dekad. Peguambela percaya bahawa makanan tambahan semula jadi adalah lebih baik untuk anda kerana, seperti senama mereka, mereka termasuk semua bahan-bahan semula jadi. Mereka tapak pelanggan bukti, buku, majalah, dan kajian yang dijalankan oleh penyokong tidak seperti ubat-ubatan lain tiada kesan sampingan kepada ubat-ubatan dan bahawa mereka benar-benar selamat untuk kedua-dua lelaki dan wanita. Penentang produk-produk ini sering memetik kekurangan kelulusan FDA kebanyakan ubat-ubatan ini, bahawa mereka tidak diuji secara kritis kerana ubat-ubatan ke kaunter, bahawa mereka tidak mempunyai pelabelan yang betul dan bahawa tidak ada cara untuk membuktikan sama ada kajian yang menyokong pil ini adalah sihat atau tidak. Ini biasanya kerana tidak seperti preskripsi dan lebih ubat kaunter, banyak makanan tambahan herba tidak tertakluk kepada ujian klinikal untuk membuktikan keberkesanannya.

Adakah Mereka Tepat Untuk Anda?

Bagaimanakah seseorang boleh menentukan sama ada makanan tambahan ini adalah tepat untuk mereka dalam hal bukti yang bercanggah seperti itu? Langkah pertama adalah untuk mendidik diri sendiri. Cuba untuk mencari seberapa banyak sumber yang anda boleh untuk menentukan sama ada kesan ubat-ubatan ini adalah berdasarkan fakta atau tidak. Ini termasuk membaca laman web kerajaan, laman web syarikat, dan laman web dari Universiti dan klinik yang telah mencuba ubat yang anda sedang mencari untuk mencuba. Sumber baik yang lain termasuk buku-buku, majalah dan keratan akhbar. Ia juga membantu untuk bercakap dengan rakan-rakan dan jiran-jiran yang mengambil makanan tambahan anda memikirkan untuk melihat jika mereka mempunyai sebarang masalah atau komplikasi dengan ubat. Akhir sekali, pastikan anda berbincang dengan doktor anda untuk mengetahui pendapat mereka mengenai pemakanan tambahan.

Berbekalkan pengetahuan anda juga akan dapat membuat keputusan yang lebih bijak sama ada pemakanan tambahan yang sesuai untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar